مشاهدة وتحميل مسلسل البرنس الحلقة 18 ومناقشة سريعة لأهم الأحداث السابقة

مشاهدة وتحميل مسلسل البرنس الحلقة 18 ومناقشة أهم الأحداث السابقة

         مشاهدة وتحميل مسلسل البرنس الحلقة 18 ومناقشة أهم الأحداث السابقة 


مضمون المناقشة:

1_  مناقشة أهم الأحداث السابقة.
2_مشاهدة وتحميل الحلقة 18.


1_مناقشة أهم الأحداث السابقة:

  • بعد مشهد رائع بكى بسببه الجميع وهو مشهد النيابة الذى لم ينطق فيه رضوان البرنس بكلمة واحدة وترك الحديث كله لأخواته منهم الظالم ومنهم المغلوب على أمره اللى كان فاكرهم أخر أمله ولكنهم خذلوه لتنطلق مشاعر الصدمة والتعجب والألم والندم (على كل خير عمله معاهم) على وجه رضوان فى وقت واحد.


  • بعدها طرح المسلسل سؤال فى غاية الأهمية يا ترى بعد ما عادل ونورا شهدوا على رضوان زور ومقدروش يحطوا عنيهم فعنيه فالنيابة هيقدر يسامحهم ولا هيضمهم لصف فتحى. وفى الحقيقة الإجابة متأخرتش وراح عادل لرضوان عشان يترجاه يسامحة ويعرض عليه انه يرجع فى كلامه هو ونورا مقابل ان رضوان يسامحه. وهنا رضوان مستناش وقاله انه مسامحهم من غير حاجه (بشرط أن عادل يبطل البدرة)وأنهم زى سيف ومريم ولاده ومش حابب ليهم الأذى. 



  • وأنتهت الحلقة 16 وابتدت 17 بمشهد مهم اتضايق منه ناس كتير وهو مشهد المحاكمة وأى واحد متضايق من وكيل النيابة بطلب منه يسمع كلامه ولكن ميطبقوش على رضوان يطبقة على فتحى ونلاحظ ان المصور مع الكاتب وضحوا النقطة دى لما اتذكرت كلمتى (الشيطان و أحط المخلوقات) الصورة كانت على فتحى وكلمه (حقده الدفين) الصورة كانت على عبير وكأن الكاتب بيجاول يلفت نظرنا إن دول سبب كل شر وإن الكلام أصلا عليهم. 




  • وفى منتصف الحلقة 17 بدأ مشهد جميل ومهم وهو نجيه بتتكلم مع صورة الحج حامد وبتطلب منه يسامحها ويعذرها ودة كان أهم مشهد بينت فيه انها مينفعش تحب حد أكتر من ولادها مهما كان التمن. وانها خايفه من ربنا بس مش هتقدر تبلغ عشان مصلحة ولادها أهم من مصلحتها.




  • وخلصت الحلقة 17 على مكالمة تليفون عرف فيها رضوان ان بنته اتخطفت وبعدها اتمسك بالتليفون اللى خده من صالح بليله بعد ما اتفق معاه انه مش هينسى انه وقف جمبه وأداله التليفون. فيا ترى صالح هيطلب غيه فالمقابل وايه هيبقى حال رضوان بعد ما عرف ان بنته اتخطفت.



2_مشاهدة وتحميل الحلقة 18:

       لمشاهدة وتحميل الحلقة 18 أضغط هنا أو هنا 




لمزيد من الحلقات والمراجعات لأفضل المسلسلات والافلام المصرية والأجنبية وأخبارها يرجى متابعة المدونة ليصلك كل جديد 






ليست هناك تعليقات